Reklamační řád

Jednoduchý postup vyřízení reklamace naleznete v Jak reklamovat.

1. Všeobecná ustanovení

1.1. Tento reklamační řád byl zpracován dle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“ ) a vztahuje se na spotřební zboží (dále jen „zboží“ ), u něhož jsou ve lhůtě k uplatnění práv z vadného plnění (dále jen „lhůta k uplatnění“ ) uplatňována práva kupujícího z vadného plnění (dále jen „ reklamace“ ).

1.2. „Prodávajícím“ se rozumí internetový obchod Allegrovac.cz firmy: Martin Voda - Centrální Vysavače Allegro, se sídlem: U Lípy 1515, 539 01 Hlinsko, IČ: 87652323, DIČ: 6605290340.

1.3. „Kupující“ je subjekt, který s prodávajícím uzavřel smlouvu o koupi zboží.

1.4. Požádá-li o to kupující, prodávající písemně potvrdí (dále jen „potvrzení“ ), v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají povinnosti prodávajícího v případě vadného plnění. Prodávající v potvrzení uvede i firmu, sídlo a identifikační údaj. Nebrání-li tomu povaha věci, lze potvrzení nahradit dokladem o zakoupení věci obsahující firmu, sídlo a identifikační údaj (dále jen „doklad“ ).

1.5. „Reklamací“ se rozumí oznámení zjištěné vady, kterou zjistí kupující a bez zbytečného odkladu písemně oznámí prodávajícímu na adresu Martin Voda - Centrální Vysavače Allegro, U Lípy 1515, 539 01 Hlinsko, e-mailem na adresu servis@allegrovac.cz , telefonicky na telefonním čísle 461 100 539 nebo jinou formou, která obsahuje identifikaci kupujícího, zboží a popis vady.

2. Rozsah odpovědnosti za vady

2.1. Odpovědnost za vady se vztahuje na vady zboží, které se vyskytnou ve lhůtě k uplatnění.

2.2. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží:

  • pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu.
  • pokud si kupující vadu sám způsobil.
  • pokud nebylo právo z vady uplatněno ve lhůtě k uplatnění.
  • při neodborné instalaci, opravách, úpravách nebo jiných neodborných zásazích.
  • při jakýchkoliv změnách v původních údajích v potvrzení provedených kupujícím.
  • při porušení ochranných nálepek či pečetí, pokud nimi výrobce výrobek opatřil.
  • při obsluze, užívání a zacházení se zbožím v rozporu s návodem, který přiložil výrobce.
  • při poškození zboží živelnou událostí.

3. Lhůta k uplatnění práv z vadného plnění

3.1. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době dvaceti čtyř měsíců.

3.2. Lhůta k uplatnění začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím.

3.3. Konkrétní délka lhůty je u každého zboží uvedena v potvrzení.

3.4. Do délky lhůty k uplatnění se nepočítá doba od přijetí oprávněné reklamace až do doby, kdy je kupující povinen zboží si po vyřízení reklamace převzít.

4. Nároky z odpovědnosti za vady

4.1. Kupujícímu v případě oprávněného uplatnění práv z vadného plnění náleží nároky vyplývající z Občanského zákoníku, příp. dalších právních předpisů.

4.2. Kupující má zejména právo:

  • i na dodání nové věci bez vad, nemá-li věc vlastnosti stanovené v § 2161 Občanského zákoníku, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené.
  • na výměnu součásti, pokud se vada týká pouze součástí věci.
  • na dodání nové věci, nebo výměnu součásti i případě odstranitelné vady, pokud kupující nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad.
  • na přiměřenou slevu, neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci.
  • na přiměřenou slevu i v případě, že prodávající kupujícímu nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jako i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné potíže.

4.3. Má-li věc vadu, z níž je prodávající zavázán, a jedná-li se o věc prodávanou za nižší cenu nebo o věc použitou, má kupující místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu.

5. Převzetí zboží

5.1. Kupující přebírá od přepravní služby jen zásilky bez viditelného poškození. V případě viditelného poškození zásilky nebo zjistí-li jakýkoliv rozdíl s dodacím listem, sepíše kupující s přepravní službou reklamační protokol nebo zboží nepřevezme.

5.2. Pokud po převzetí a rozbalení zásilky kupující zjistí, že obsah byl přepravou poškozen, bez zbytečného odkladu vyrozumí prodávajícího, nejpozději však do jednoho pracovního dne, telefonicky na telefonní číslo 461 100 539, emailem na servis@allegrovac.cz nebo písemně na adresu firmy: Martin Voda - Centrální Vysavače Allegro, se sídlem: U Lípy 1515, 539 01 Hlinsko.

6. Vystavení písemného potvrzení

6.1. Nebylo-li ze strany prodávající již učiněno, vydá potvrzení kupujícímu dle čl. 1.4.

6.2. Kupující žádá o vydání potvrzení až po ověření funkčnosti výrobku.

6.3. Je-li u výrobku přiložen originální formulář pro potvrzení vydaný výrobcem, kupující ho vyplní včetně výrobního čísla a data převzetí a odešle na adresu firmy: Martin Voda - Centrální Vysavače Allegro, se sídlem: U Lípy 1515, 539 01 Hlinsko. Prodávající vzorový formulář potvrdí a zašle zpět kupujícímu.

6.4. Kupující bere na vědomí, že někteří výrobci nevydávají vzorový formulář k potvrzení a k uplatnění reklamace stačí typicky doklad.

7. Způsob reklamace a jejího vyřízení

7.1. Reklamace vyřizuje internetový obchod Allegrovac.cz firmy: Martin Voda - Centrální Vysavače Allegro, se sídlem: U Lípy 1515, 539 01 Hlinsko prostřednictvím telefonu č. 461 100 539 nebo na emailové adrese servis@allegrovac.cz .

7.2. Po obdržení reklamace informuje prodávající kupujícího o následném postupu v závislosti na druhu zboží, zejména kam má kupující vadné zboží doručit. 

7.3. Kupující je povinen se prokázat zakoupením zboží u prodávající, a to především dokladem, a je-li to z povahy věci nutné, také potvrzením.

7.4. Je-li to z povahy věci potřebné, kupující zboží zašle v úplném stavu, a to včetně přiloženého návodu, kabelů a ostatního příslušenství.

7.5. Kupující je povinen zajistit dostatečně bezpečný obal zboží vyhovující nárokům přepravy. Při nedostatečně chráněném zboží nemusí být reklamace uznána oprávněnou.

7.6. Po přijetí zboží k reklamaci bude kupující informován o nejvhodnější formě a podrobnostech reklamačního řízení.

7.7. Kupující bude informován prostřednictvím e-mailu, který slouží jako potvrzení o převzetí zboží k reklamaci. E-mail bude obsahovat popis závady, předpokládaný výsledek reklamace a přibližné datum vyřízení reklamace.

7.8. Prodávající bude kupujícího po vyřízení reklamace kontaktovat e-mailem. Kupující je oprávněn se o průběhu reklamace informovat, a to telefonicky , nebo prostřednictvím e-mailu ( servis@allegrovac.cz ).

7.9. O vyřízení reklamace bude vystaven protokol, který bude přiložen ke zboží.

8. Závěrečné ustanovení

Odeslat článek známému   Vytisknout